8,7
789 beoordelingen
0 € 0,00

BTW Buitenland

Export van aangekochte goederen binnen en buiten Europa

Teruggave BTW Particulier niet EU Burger:

Koopt U als particulier, normaal verblijvend buiten de EU, producten bij Verschoore en voert U deze producten binnen 3 maanden na aankoop uit, dan kunt u via ons bedrijf de BTW terugvorderen. Er zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden:

U koopt de producten (incl. BTW) bij ons in de winkel. Belangrijk is dat U uw naam en residentie buiten de EU op de factuur laat zetten.
De totale waarde van de factuur moet ten minste € 100, - bedragen.
Het rekeningnummer waarop het BTW bedrag wordt gestort moet een IBAN-nummer zijn waarvan tevens het BIC-nummer dient te worden doorgegeven.*
U zorgt zelf bij het verlaten van Europa voor een uitvoerstempel bij het betreffende douanekantoor in de EU (bv. Bij de Douane op Schiphol) op de originele factuur en stuurt dit vergezeld van een kopie van uw paspoort, waaruit blijkt dat u normaal buiten de EU verblijft, samen met uw bank/giro gegevens naar Verschoore , Postbus 2124, 4460 MC Goes. Wij maken de door u betaalde BTW onder aftrek van € 15, - servicekosten op uw rekening over.

Indien niet aan alle bovenstaande voorwaarden is voldaan kan geen restitutie plaatsvinden. Voor de goede orde delen wij u mede dat bovenstaande punten voorwaarden van de Nederlanse Belastingdienst zijn.

U bent ondernemer en uw onderneming is gevestigd buiten de EU
De factuur van Verschoore dient op naam van uw bedrijf met adres buiten de EU opgemaakt te zijn. De aankoop van goederen bij Verschoore kan alleen tegen het nultarief geschieden, indien er duidelijk bewijs is van uitvoer naar een land buiten de EU. Dit zal, indien Verschoore de goederen uitvoert middels een vervoerder, geen probleem opleveren.*

BTW- vrij leveren voor buitenlandse bedrijven binnen Europa
in de webshop
Indien u een bedrijf binnen Europa heeft, elders dan in Nederland, mogen wij u 21% BTW vrij leveren. U koopt de goederen in eerste instantie via de webshop inclusief BTW. Na ontvangst van onderstaande gegevens en goedkeuring van de Nederlandse Belastingdienst, storten wij het BTW bedrag terug op uw rekening. Wij hebben dan uw bedrijfsgegevens, BTW-nummer, IBAN* en BIC* gegevens en ID nodig.
Voor een intracommunautaire factuur kunt u uw verzoek onder begeleiding van de oorspronkelijke factuur mailen naar administratie@verschoore.nl

Afhalen in de winkel
Indien u de goederen zelf komt ophalen in de winkel, dient er in de winkel een Afnemersverklaring te worden ingevuld door de koper. En we hebben uw bedrijfsgegevens en geldig BTW-nummer  nodig. Na ontvangst van deze gegevens en goedkeuring van uw BTW nummer (controle geschied ter plaatse) kunnen wij direct tegen 0% BTW leveren. U betaalt dus direct exclusief BTW.

* Indien de tegenrekening geen IBAN- en BIC rekening is dan wordt er € 10, - aan wissel/valuta kosten gerekend, waardoor de betaalde BTW onder aftrek van € 10, - op uw rekening wordt overgemaakt.

 BTW teruggaaf is een service van ons bedrijf en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

 

 

 

 

Export of purchased goods to Europe and beyond

 VAT for private non-EU citizens:

If you buy goods at Verschoore as a private individual, normally resident outside the EU, and export these products within 3 months after purchase, than you can reclaim the VAT from our company. However, this only applies if you confirm with the stated conditions:

You are required to receive an export-stamp from the relevant EU customs (for example the Customs at Schiphol airport) onto the original invoice when you leave the EU. This invoice needs to be sent together with a copy of your passport, showing that normally reside outside the EU, and your bank/giro details to Verschoore.nl, P.O. Box 2124, 4460 MC Goes. We will transfer the VAT minus € 15, - service charge to your bank account.*

* If your bank account is not an IBAN- and BIC account, than we will charge € 10, - for exchange costs; hence, the VAT will in this case be transferred to your bank account to minus € 25, -.

In summary:

  1.   The purchased goods need to be invoiced on name and residence outside the EU.
  2. A copy of your passport, indicating that you  reside outside the EU, needs to be provided.
  3. The name on the passport equals the name on the invoice.
  4. The goods need to be exported within 3 months after purchase.
  5. The original invoice needs to be signed and stamped.
  6. The value of the goods on the invoice needs to be at least € 100, -
  7. The goods need to be bought including VAT at first.
  8. The bank account has an IBAN- and BIC number; € 10, - for exchange costs will be charged, if not.

If any of the above conditions is not met, than the VAT cannot be refunded. For the record, we inform you that the conditions mentioned above are in line with the conditions of the Dutch Tax Administration.

VAT for companies located outside the EU

The goods purchased at Verschoore should be invoiced on the name and address of your company that is outside the EU. The purchase of the goods can only be executed at a 'zero-rate', if there is valid evidence that the goods will be exported out of the EU. If Verschoore sends the goods by carrier, than this will not cause any problems.*

*If your bank account is not an IBAN- and BIC account, than we will charge € 10, - for exchange costs; hence, the VAT will in this case be transferred to your bank account to minus € 10, -.

VAT for companies located inside Europe

If you have a company in the Netherlands , you can just settle your tax in your tax preparations. If you have a company in Europe, other than in the Netherlands, we can provide you VAT free.

If you buy the goods at Verschoore for your business and if you pay VAT outside the Netherlands, than it is possible to purchase the goods ´intra-Community´. In this case you do not have to pay the VAT to us.

For this to happen we need your company details, your VAT-number, the IBAN-* and BIC* numbers of your bank account, and a copy of your passport. In this case you will buy the goods including the VAT amount via our web store. Subsequently, after approval by the Dutch tax authorities, we will return you the full amount of VAT.*

If you collect the purchased goods in one of our shops, than you need to fill in a 'Customer Declaration form' in-store. We will need your company details, your VAT-number, the IBAN-* and BIC* numbers of your bank account, and copy of your passport and registration of the vehicle in which the goods will be exported. Subsequently, after approval by the Dutch tax authorities, we will return you the full amount of VAT.

*If your bank account is not an IBAN- and BIC account, than wewill charge € 10, - for exchange costs; hence, the VAT will in this case be transferred to your bank account to minus € 10, -.

VAT refund is a service of our company and no rights can be derived from this.