8,8
652 beoordelingen
0 € 0,00

Historie

Bijna 100 jaar een begrip in Zuid-West Nederland

Met acht speciaalzaken verspreid over Zeeland en Brabant is Verschoore prominent aanwezig in de wereld van beelddragers en digitale technieken in de fotowereld.

In 1919 startte Verschoore in omgeving Goes met het maken van portretfoto’s. Met een houten camera werd er langs de dorpen gegaan om foto’s maken. Dit gebeurt in cafés en bij de mensen thuis. Op de Goese weekmarkt haalt men vervolgens de portretfoto’s op. Een camera is een zeldzaamheid en fotografie is iets magisch.

Vooruitstrevend

Vanuit de winkel in Goes wordt er later gestart met het maken van pasfoto’s. Na de oorlog start de verkoop van fotocamera’s van Kodak en Agfa. Hobbyisten kunnen nu ook zelf foto’s maken. Daaruit volgt het ontwikkelen en afdrukken van foto’s. Eerst in zwart-wit, later ook in kleur.

Verschoore had begin jaren tachtig de eerste ‘1 uur foto’-afdrukmachine van Nederland en later ook de eerste vergrotingsapparatuur in Europa. Het bedrijf is daarmee uniek. Vergrotingen zijn klaar in slechts 5 minuten.

Groei

Momenteel heeft Verschoore circa 40 medewerkers. De groei heeft in de loop der jaren flink doorgezet. Tegenwoordig zijn er ook vestigingen in Middelburg, Terneuzen en Etten-Leur. Iedere zaak biedt een zeer compleet assortiment, afgestemd op de lokale vraag.


In 2008 wordt de keten SprintPhoto overgenomen met zaken in Roosendaal en Bergen op Zoom. Begin 2010 worden de vestigingen van Foto Verschuren overgenomen, de winkel in Breda wordt aan het rijtje toegevoegd. Een jaar later wordt City Foto in Den Bosch overgenomen, daarmee is het achtste filiaal een feit. 



Mobiele telefonie

De klant van Verschoore is zowel de hobbyist als de vakfotograaf. Na de komst van smartphones wordt er ook een speciale app Fotosimpel ontwikkelt waarmee het mogelijk is om telefoonfoto’s eenvoudig te laten afdrukken.

Ondanks de toename van foto’s maken met mobiele telefoon ziet Verschoore dat de verkoop van fotocamera’s stabiel blijft in Nederland. Sterker nog, de gemiddelde orderwaarde is toegenomen in de loop der tijd.

Online

Tien jaar geleden werd er bewust gekozen voor online verkoop. Via de webwinkel werd de apparatuur aangeboden en ook konden foto’s en albums eenvoudig online worden besteld. Er werden veel nieuwe klanten bereikt, ook buiten het bestaande verzorgingsgebied.

In de fysieke winkels komen online klanten voor persoonlijk advies. Online versterkt zo offline. Jaarlijks blijft de online omzet keer op keer enorm toenemen. De verwachting is dat dan ook meer focus op online zal komen te liggen.